poniedziałek, 21 lutego 2011

Domowy budyń czekoladowy


Doprawdy, nie spodziewałam się takiego efektu. Okazuje się, że budyń zrobiony domowym sposobem, jest o wiele bardziej delikatny, nie jest taki `glutowaty` jako kupiony z paczki. Daje więcej wolności w zakresie manipulowania smakiem. Większość przepisów w internecie sugeruje użycie żółtka, ale ja zrobiłam swój bez jajka. Myślę, że mąka ziemniaczana ma wystarczające właściwości `żelujące`.



SKŁADNIKI (przepis na dwie porcje):
- 2 szklanki mleka
- 6 łyżeczek mąki ziemniaczanej
- 1/3 tabliczki gorzkiej czekolady
- 2 łyżki kakao
- 2 czubate łyżeczki cukry
- 4 łyżki domowej konfitury
- 2 łyżki wody

PRZYGOTOWANIE:
1. Odlewamy pół szklanki mleka, do którego dodajemy mąkę i cukier i mieszamy aż całość się rozpuści
2. Pozostałą część mleka wlewamy do garnka i rozpuszczamy w nim czekoladę, następnie gdy mleko się zagotuje dodajemy kakao, zmniejszamy ogień.
3. Gdy czekolada całkiem się rozpuści, dodajemy mleko z mąką i intensywnie mieszamy aż budyń zgęstnieje
4. W osobnym garnuszku rozpuszczamy konfiturę z wodą, którą następnie polewamy budyń w miseczkach.

4 komentarze:

  1. Świetny! Ja użyłam skrobi kukurydzianej i mleczną czekoladę. Do tego już w salaterkach wrzuciłam truskawki i banana. Budyń wyszedł przecudnie aksamitny i o niebo lepszy niż kupny. Następnym razem zrobię jak z gorzkiej czekolady bo mi się strasznie ten Twój kolor budyniu podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wlasnie szukalam przepisu bez jajek ja uzywam skrobie ziemniaczana lub kukurydziana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się że mogłam pomóc:) nie wiem po co te jajka do budyniu, bo bez nich też jest dobry:)

      Usuń
  3. zrobiłam i ojeeeej, jakie to pyszne! polecam :3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za uwagi i komentarze:D

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...