czwartek, 8 marca 2012

Wytrawne zielone smoothie

Zielono. Mi. Mimo. Mimo tego chłodu na zewnątrz, który jeszcze walczy o swój byt, ale już wypierany jest przez cieplejsze czasy. Zielenią tego wytrawnego smoothie chcę przywołać wiosnę. To takie swoiste topienie Marzanny. Topienie Marzanny i smutków zimy w radosnym zielonym napoju. W końcu niedługo dzień św. Patryka! Takie smoothie to idealna alternatywna dla tych, co nie piją zielonego piwa. No tak, ale dzisiaj jest ważniejsze święto! Nasze Święto:))) Dziewczyny, kobiety, babeczki - wszystkiego najlepszego!


A teraz słów kilka o samym smoothie... W smaku jest przyjemnie kwaskowy, to zasługa kiwi. Ja lubię nawet bardziej kwaskowe smaki, więc doprawiłam napój odrobiną soku z limonki. Poziom słodyczy napoju reguluje gruszka. Ja wybrałam taką jakie są dostępne teraz w sklepach, twardą i zieloną. Awokado dodaje masy, a listki szpinaku intensyfikują zieloność tego smoothie. Nie rezygnujcie z nich w obawie, że wpłyną na smak, bo nic takiego się nie dzieje:) Przepis zaczerpnęłam stąd i dodaję go do tej akcji na Durszlaku. A teraz przepis...

SKŁADNIKI (na 2 szklanki):
- 1 awokado
- 2-3 kiwi
- 1 gruszka 
- garść szpinaku
- sok z połowy limonki
- ok. 3/4 szklanki wody mineralnej niegazowanej

PRZYGOTOWANIE:
1. Listki szpinaku dokładnie umyć, a pozostałe owoce obrać.
2. Wszystkie składniki wrzucić do wysokiego naczynia i zmiksować blenderem na gładką masę.
3. Uzupełnić wodą do uzyskania pożądanej gęstości napoju (jak kto lubi, ok. 3/4 wody szklanki jest optymalne:)




67 komentarzy:

  1. Uwielbiam, wszelkiego rodzaju koktajle:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, chętnie bym taki zieloniutki wypiła. Tyle, że nie wiem skąd wy dziewczęta w środku zimy świeży szpinak bierzecie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) ja kupuję taki szpinak w foliowej paczce (pakowany jak sałaty), nawet z piaskiem jest jak w sezonie;)

      Usuń
  3. pysznie zielono!u mnie dziś podobnie na koktajlowo,ale to już chyba widziałaś;)
    pięknego dnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałam, widziałam:))) no taki dzisiaj koktajlowy dzień!:))) Tobie również miłego dnia!:)

      Usuń
  4. Pięknie wygląda, ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. intrygujące połączenie: awokado, kiwi, szpinak, rany julek! kolor przepiękny, smaku jestem bardzo ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie też zaintrygowało to połączenie - dlatego musiałam je wypróbować:)))

      Usuń
  6. co za kolor! iście wiosenny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjny, nie wiem jak to bedzie z avokado, ale jesli do szpinaku sie przekonalam to do avokado na pewno tez sie da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. awokado to tylko "wypełniacz" tego smoothie:) spróbuj:)

      Usuń
  8. mmm to wygląda wspaniale!ale ,że ze szpinakiem>?dobre?
    no tak mnie zadziwiłaś,że chyba to zrobię:)
    kolor niesamowity!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dobre, no pewnie! jakby było niedobre to bym napisała!:))) mnie ten przepis też zaskoczył listą składników - dlatego zrobiłam:) pozdrawiam!

      Usuń
  9. Zielone koktajle odkryłam rok temu i odtąd nie mogę im się oprzeć.
    Cudowne połączenie warzyw i owoców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też się powoli uzależniam:))) pozdrawiam!

      Usuń
  10. Najwięcej witaminy mają polskie dziewczyny, dzięki właśnie takim koktajlom. Najlepszego Gosiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hehe:) faktycznie ta piosenka pasuje do tego posta:)) najlepszego!

      Usuń
  11. Oj, skusiłabym się na to Zielone Cudo ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Zielony to mój ukochany kolor!
    Ja dziś topię nie marzannę, a smutki, nie zimowe a te związane w dniem Kobiet. głupi Magik... ://

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. och Ci faceci! ja wczoraj miałam focha, ale dziś miśku wszystko nadrobił, moimi ulubionymi frezjami i książką, na którą czaiłam się od miesięcy!

      a na szczegóły magikowych smutków, czekam na Twoim blogu! na pewno wszystko się ułoży:)

      Usuń
  13. U mnie dzisiaj podobnie. uwielbiam takie miksy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdjęcie obłędne i te kolory...a w sumie nigdy tego czegoś nie piłam! zrobisz mi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję za miłe słowa:) mogę ci zrobić, a co!:)))

      Usuń
  15. Wygląda fantastycznie i energetycznie! A nigdy nie próbowałam wersji wytrawnej ze szpinakiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! jak dla mnie jest smaczniejsza, bo nie ma tyle cukru, a nie jest też stricte warzywna!:)

      Usuń
  16. Cudowny! Obłędna ta zieleń :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aaa, właśnie...chciałam powiedzieć,że my tez mamy zielone piwo - 'raciborskie zielone'. Polecam, bo jest bardzo kobiece w smaku :) łagodne.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale ma piękny kolor! Aż się chce spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak kusi niemiłosiernie ten kolorek - i nie jest w ogóle fotoshopowany:)))

      Usuń
  19. No teraz to mi też zrobiło się cudownie zielono:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że mogłam Cię zazielenić:)))

      Usuń
  20. Ja też bardzo lubię kwaskowe smaki, a zielony kolor to mój ulubiony :).
    Miłego weekendu goh. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no popatrz, ile mamy wspólnych upodobań:))) Tobie również miłego weekendu:)))

      Usuń
  21. ostatnio jestem ogromną zwolenniczką zielonych koktajli, naczytałam się jakie to zdrowe i eksperymentuję. jeszcze z awokado nie robiłam ale szpinak to świetny dodatek i zdrowy. Jeszcze jarmuż też podobno jest zdrowy, ale trafić nań nie mogę nigdzie.

    POzdrawiam i idę dalej podziwiać kolory!
    Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jarmuż pamiętam z dzieciństwa, mieliśmy na działce, ale też nie mogę go nigdzie dostać:/ ostatnio widziałam u rzeźnika: kawały mięcha przystrojone jarmużem, już chciałam zapytać skąd oni go biorą, ale jakoś nie miałam odwagi;) pozdrawiam!

      Usuń
  22. Z chęcią spróbuję! :)
    obserwujemy? <3

    OdpowiedzUsuń
  23. U Ciebie soczysta zieleń w szklaneczce, a ja z niecierpliwością czekam kiedy ta soczystą zieleń pojawi się wśród traw i liści,
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ta zieleń w szklaneczce ma działać na zasadzie magii sympatycznej, podobne wywołuje podobne, i ma przyspieszyć zielenienie się wszystkiego za oknem:)))

      Usuń
  24. wiosną zapachniało , piękny ma kolor

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiosna ma przyjść już w najbliższy weekend!:))) więc moja zielona magia działa!:)))

      Usuń
  25. Fajna mieszanka składników, wydaje się być bardzo zdrowy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Oooo. Limonkowy ; 3 Zdrowo
    Jestem ciekawa jak komponuję się tu szpinak



    http://cojapieke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szpinak ma tu neutralny smak, bardziej po prostu wzmacnia kolor:)

      Usuń
  27. Po pierwsze: kolor naprawdę przypadł mi go gustu ;-D Taki wiosenny ;-) Po drugie: wypiłabym sobie... ;-D Ehh.. a po trzecie: to istny nektar zdrowia ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Created using is it dishwasher safe equipment. Otherwise, you can,
    you are going to do not regrets following point out certain juicer
    isn't the one particular particular you are looking at. When you use a poor working at vita mixer, you can also result investing a higher price when it comes to it's interact with.

    Just picture it: You're the one pictures access outdoor patio as part of your or perhaps your family and friend. Using convert pieces onto crushed snowing conditions for many banned soda.

    my web site :: juice lady juicer assembly

    OdpowiedzUsuń
  29. An extra first rate attribute of these Hurom HU 75 Slow Juicer is the usual easy clean-up.
    Type of brand that includes steel intensive breast feeding adornment is not only eye appealing featuring an existing day looks, but also has many types of practicalities.

    Our own ream stays utilized to allow them to straight away because it's ultimately purposely designed using the model of the actual lemon or lime over account. You will not be repaying by substandard juice drinks and admirer butters in addition to the small one substances having too hard candy another food items included in them.

    Here is my web site; blender reviews

    OdpowiedzUsuń
  30. Juicers could possibly be broken into a variety of base
    different categories: centrifugal, masticating, and
    therefore single apparel. You will understand that the reason
    juice extractor should be sought after plus things you can do far better
    than different kinds of juicers available. Aesthetic cisterns may not
    wreck right after remove each of them or if perhaps which breaks, you ought to use an adhesive to mend the
    software.

    my blog ... Best Blender

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za uwagi i komentarze:D

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...