piątek, 25 marca 2011

Warzywne galaretki

Gdy pierwszy raz robiłam na Wielkanoc kurczaka w galarecie, korzystałam z przepisu z Kuchni Polskiej, a potem zaczęłam improwizować: inne warzywa, inne kształty albo kurczak w galarecie bez kurczaka, jak ten przepis poniżej. Można śmiało przygotować wersję wegetariańską zastępując rosołek bulionem warzywnym, a żelatynę zastąpi agar-agar (substancja żelująca wytwarzana z krasnorostów, dostępna w sklepach ze zdrową żywnością).




SKŁADNIKI:
- 0,5 l przecedzonego bulionu (jeśli nie chcemy, aby po ścięciu się galaretki na wierzchu został tłuszcz, bulion najpierw trzeba schłodzić i zebrać zastygniety tłuszczyk)
- dowolne warzywa ugotowane: marchewka (pokrojona w kosteczkę), kukurydza, groszek, fasolka
- jajko na twardo
- 2-3 łyżeczki żelatyny
- ziarenka czarnuszki
- rzeżucha do przybrania
- sok z cytryny

PRZYGOTOWANIE:
1. Zagrzać bulion (niedoprowadzając go do wrzenia), dodać żelatynę i wymieszać, aż się rozpuści.
2. Do małych miseczek (ja użyłam filiżanek) włożyć plasterek jajka, ziarenka czarnuszki i mieszankę warzywną.
3. Całość zalać bulionem z żelatyną i pozostawić do stężenia.
4. Podawać skropione sokiem z cytryny.

2 komentarze:

Dziękuję za uwagi i komentarze:D

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...